Stadsgesprek
De gemeenteraad organiseert op donderdag 7 januari een stadsgesprek Groenstructuurplan voor alle indieners van zienswijzen op het ontwerp-Groenstructuurplan en voor alle andere geïnteresseerden.
Uitnodiging Stadsgesprek Groenstructuurplan
Datum: 7 januari 2010
Tijd: 19.30 uur tot ongeveer 21.30 uur
Plaats: Gravenzaal stadhuis, Grote Markt
Kritiek
Op het Groenstructuurplan en de bijbehorende buurtpaspoorten is forse kritiek geleverd door belanghebbende organisaties en burgers. Een veelgehoorde klacht is dat het Groenstructuurplan te vrijblijvend is, er worden geen harde toezeggingen gedaan om het groen in de stad te behouden.
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
De gemeenteraad organiseert op donderdag 7 januari een stadsgesprek Groenstructuurplan voor alle indieners van zienswijzen op het ontwerp-Groenstructuurplan en voor alle andere geïnteresseerden.
Datum: 7 januari 2010
Tijd: 19.30 uur tot ongeveer 21.30 uur
Plaats: Gravenzaal stadhuis, Grote Markt
Kritiek
Op het Groenstructuurplan en de bijbehorende buurtpaspoorten is forse kritiek geleverd door belanghebbende organisaties en burgers. Een veelgehoorde klacht is dat het Groenstructuurplan te vrijblijvend is, er worden geen harde toezeggingen gedaan om het groen in de stad te behouden.
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
reactie toevoegen
( 2456 keer bekeken )
| permalink
| link bij dit artikel
Ruim driehonderd belangstellenden hebben donderdagavond 26 november deelgenomen aan het raadscongres Stadse ruimte in de Philharmonie. Het congres draaide om de vraag hoe er meer mensen kunnen wonen in de stad, terwijl de stad toch plezierig en groen blijft.
Lees de publicatie van het Haarlems Dagblad op 27 november 2009:
- deel 1
- deel 2
- deel 3
Lees het verslag van de avond.
Bekijk de foto-impressie van de avond.
Zie verder: Gemeente Haarlem over Raadscongres Stadse Ruimte
Lees de publicatie van het Haarlems Dagblad op 27 november 2009:
- deel 1
- deel 2
- deel 3
Lees het verslag van de avond.
Bekijk de foto-impressie van de avond.
Zie verder: Gemeente Haarlem over Raadscongres Stadse Ruimte
Bericht van de Gemeente Haarlem:
Tips voor een prettige jaarwisseling
De jaarwisseling gaat nog te vaak gepaard met vernielingen, brandstichting, overlast, vervuiling en ongelukken. De gemeente wil graag samen met u zorgen voor een gezellige en veilige jaarwisseling. Als wij ons met zijn allen aan de volgende regels houden, gaat dat zeker lukken!
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
Tips voor een prettige jaarwisseling
De jaarwisseling gaat nog te vaak gepaard met vernielingen, brandstichting, overlast, vervuiling en ongelukken. De gemeente wil graag samen met u zorgen voor een gezellige en veilige jaarwisseling. Als wij ons met zijn allen aan de volgende regels houden, gaat dat zeker lukken!
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
Evenals vorige jaren organiseert de gemeente Haarlem begin 2010 de kerstbomenactie.
Wanneer kunt u oude kerstbomen inleveren?
- woensdag 6 januari tussen 13.15 en 16.30 uur
- vrijdag 8 januari vanaf 15.00 uur tot 16.30 uur
Waar?
Voor het Rozenprieel is het dichtstbijzijnde inleverpunt het Frederikspark, naast de Viskiosk.
Ook kunt u oude kerstbomen in het Rozenprieel op dinsdag tegelijk met het huisvuil aanbieden, deze worden meegenomen door Spaarnelanden.
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
Wanneer kunt u oude kerstbomen inleveren?
- woensdag 6 januari tussen 13.15 en 16.30 uur
- vrijdag 8 januari vanaf 15.00 uur tot 16.30 uur
Waar?
Voor het Rozenprieel is het dichtstbijzijnde inleverpunt het Frederikspark, naast de Viskiosk.
Ook kunt u oude kerstbomen in het Rozenprieel op dinsdag tegelijk met het huisvuil aanbieden, deze worden meegenomen door Spaarnelanden.
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
Er wordt hard gewerkt aan de Kampersingel.
Het wegdek, de trottoirs en de parkeervakken worden vernieuwd, de kademuur moet op sommige plaatsen worden hersteld en van de Eendjesbrug tot aan de Kleine Houtbrug opnieuw gevoegd.
Op de Kampersingel komt ook een fietsstrook van rood asfalt. In overleg met de Fietsersbond komt er een dubbele streep tussen de rijbaan en de fietsstrook.
De gemeente begon op 15 september met de uitvoering, en het werk vordert goed! Het asfalt (in rood en zwart) ligt er al, alleen de belijning ontbreekt nog.
Hieronder een diaserie met foto's van achtereenvolgens:
15 september, 2 november, en 1 december 2009.
Zie ook: Infobulletin Reconstructie Kampersingel
Zie ook: Kampersingel afgesloten voor verkeer, Rozenprieel.nl, 14-09-2009
Het wegdek, de trottoirs en de parkeervakken worden vernieuwd, de kademuur moet op sommige plaatsen worden hersteld en van de Eendjesbrug tot aan de Kleine Houtbrug opnieuw gevoegd.
Op de Kampersingel komt ook een fietsstrook van rood asfalt. In overleg met de Fietsersbond komt er een dubbele streep tussen de rijbaan en de fietsstrook.
De gemeente begon op 15 september met de uitvoering, en het werk vordert goed! Het asfalt (in rood en zwart) ligt er al, alleen de belijning ontbreekt nog.
Hieronder een diaserie met foto's van achtereenvolgens:
15 september, 2 november, en 1 december 2009.
Zie ook: Infobulletin Reconstructie Kampersingel
Zie ook: Kampersingel afgesloten voor verkeer, Rozenprieel.nl, 14-09-2009
De Dreefschool meldt dat de plaatsing van de noodlokalen definitief doorgang kan vinden.
Zie: Dreefschool weekbrief van 20 november 2009
Zie: Kinderen van de Dreefschool bezorgen bloembollen bij de buren in het Frederikspark, 26 november 2009
Zie: Dreefschool weekbrief van 20 november 2009
Zie: Kinderen van de Dreefschool bezorgen bloembollen bij de buren in het Frederikspark, 26 november 2009
In opdracht van de gemeente Haarlem worden in de hele wijk alle anti-parkeerpalen weggehaald.
Dit nieuwe beleid is niet overlegd met bewoners. In de wijkcontractgroep Verkeer en Parkeren is slechts gemeld dat een aantal nutteloze paaltjes weggehaald zou worden. Dat is natuurlijk prima: nutteloze paaltjes mogen uiteraard weg, daar heeft niemand bezwaar tegen.
Wat er nu echter gebeurt is dat de gemeente zonder overleg met omwonenden ALLE paaltjes in de buurt laat weghalen. Dat kan leiden tot gevaarlijke situaties. Foutparkeerders kunnen hun auto's nu op straathoeken neerzetten zodat veilig oversteken onmogelijk wordt. De vrije doorgang van voetgangers wordt zo ernstig gehinderd. Het fout-parkeren in bochten bemoeilijkt bovendien de doorgang van bijvoorbeeld brandweerauto's.
Gaat de gemeente nu vaker Parkeerhandhavers door de wijk sturen? Nee, de gemeente doet uiteraard geen enkele toezegging over de frequentie van handhaving in het Rozenprieel.
Wat is de reden van het nieuwe beleid? Wil de gemeente de 'rommeligheid' van het straatbeeld tegengaan? Zijn de paaltjes echt nutteloos? Welnee, een echte inventarisatie welke palen nutteloos zijn is niet gemaakt. De aannemer heeft simpelweg de opdracht om alle palen weg te halen.
De echte reden werd ons gestuurd door het geautomatiseerde systeem van de gemeente dat Meldingen Openbare Ruimte registreert:
Ik citeer:
"Er wordt geen nieuwe antiparkeerpaal terug geplaatst, het nieuwe beleid van de gemeente is om alle antiparkeerpalen te verwijderen in verband met de hoge kosten."
Het nieuwe straatbeeld van het paaltjesloze Rozenprieel ziet u hieronder op de foto's.
NB: Uw woede kenbaar maken aan de mannen die de paaltjes komen weghalen is zinloos: zij zijn niet degenen die dit beleid bedacht hebben, zij doen gewoon hun werk en kunnen er ook niets aan doen dat ambtenaren onzinnige plannen bedenken. Als u klachten heeft over de gemeente:
Stuur uw mail aan de gemeente Haarlem.
Dit nieuwe beleid is niet overlegd met bewoners. In de wijkcontractgroep Verkeer en Parkeren is slechts gemeld dat een aantal nutteloze paaltjes weggehaald zou worden. Dat is natuurlijk prima: nutteloze paaltjes mogen uiteraard weg, daar heeft niemand bezwaar tegen.
Wat er nu echter gebeurt is dat de gemeente zonder overleg met omwonenden ALLE paaltjes in de buurt laat weghalen. Dat kan leiden tot gevaarlijke situaties. Foutparkeerders kunnen hun auto's nu op straathoeken neerzetten zodat veilig oversteken onmogelijk wordt. De vrije doorgang van voetgangers wordt zo ernstig gehinderd. Het fout-parkeren in bochten bemoeilijkt bovendien de doorgang van bijvoorbeeld brandweerauto's.
Gaat de gemeente nu vaker Parkeerhandhavers door de wijk sturen? Nee, de gemeente doet uiteraard geen enkele toezegging over de frequentie van handhaving in het Rozenprieel.
Wat is de reden van het nieuwe beleid? Wil de gemeente de 'rommeligheid' van het straatbeeld tegengaan? Zijn de paaltjes echt nutteloos? Welnee, een echte inventarisatie welke palen nutteloos zijn is niet gemaakt. De aannemer heeft simpelweg de opdracht om alle palen weg te halen.
De echte reden werd ons gestuurd door het geautomatiseerde systeem van de gemeente dat Meldingen Openbare Ruimte registreert:
Ik citeer:
"Er wordt geen nieuwe antiparkeerpaal terug geplaatst, het nieuwe beleid van de gemeente is om alle antiparkeerpalen te verwijderen in verband met de hoge kosten."
Het nieuwe straatbeeld van het paaltjesloze Rozenprieel ziet u hieronder op de foto's.
NB: Uw woede kenbaar maken aan de mannen die de paaltjes komen weghalen is zinloos: zij zijn niet degenen die dit beleid bedacht hebben, zij doen gewoon hun werk en kunnen er ook niets aan doen dat ambtenaren onzinnige plannen bedenken. Als u klachten heeft over de gemeente:
Stuur uw mail aan de gemeente Haarlem.