Stilstaan en parkeren binnen vijf meter van een kruising is verboden, en daar kunnen wij als burgers een boete van 90 euro voor krijgen.
Ach ja, gelukkig hebben we de foto's nog...
Kruising Bakkerstraat-Van Zompelstraat bij de Vomar, maandag 1 maart 2010:
Mogelijke teksten bij de foto:
- Gemeente dolblij dat al die anti-parkeerpaaltjes eindelijk zijn weggehaald...
- Ambtenaren boycotten de betaalde parkeerplaatsen bij de Vomar vanwege gemeentelijke bezuinigingen...
- Ambtenaren: "when in Rome, do as the Romans do..."...
- Ambtenaren van Koningstein: "we wilden wel lopend naar de Vomar, maar we wilden geen hondenpoep aan onze schoenen...."
Ach ja, gelukkig hebben we de foto's nog...
Kruising Bakkerstraat-Van Zompelstraat bij de Vomar, maandag 1 maart 2010:
Mogelijke teksten bij de foto:
- Gemeente dolblij dat al die anti-parkeerpaaltjes eindelijk zijn weggehaald...
- Ambtenaren boycotten de betaalde parkeerplaatsen bij de Vomar vanwege gemeentelijke bezuinigingen...
- Ambtenaren: "when in Rome, do as the Romans do..."...
- Ambtenaren van Koningstein: "we wilden wel lopend naar de Vomar, maar we wilden geen hondenpoep aan onze schoenen...."
2 reacties
( 3576 keer bekeken )
| permalink
Per 1 januari 2010 mag in het hele Rozenprieel alleen nog door vergunninghouders geparkeerd worden. Tot 1 januari waren er enkele straten in het Rozenprieel die niet tot het vergunningengebied behoorden. Vanaf nu is er overal in het Rozenprieel een vergunning nodig om er te mogen parkeren.
Bewoners kunnen een parkeervergunning aanvragen bij de gemeente Haarlem.
Geen papieren vergunning
Per 1 januari 2010 maakt de gemeente gebruik van digitale kenteken registratie. Als de gemeente uw betaling voor uw parkeervergunning heeft ontvangen, wordt uw parkeervergunning digitaal vastgelegd in een database. U ontvangt geen papieren vergunning meer.
Op straat scannen de handhavers uw kenteken en kunnen op deze manier vaststellen of uw auto rechtmatig geparkeerd staat.
Ter bevestiging ontvangt u van de gemeente een brief waarin staat voor welke zone, met welk kenteken en gedurende welke periode uw parkeervergunning digitaal staat geregistreerd. De bezoekersschijf wordt voorlopig nog wel op papier afgegeven.
Lees meer: Folder parkeervergunningen in Haarlem 2010
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
Bewoners kunnen een parkeervergunning aanvragen bij de gemeente Haarlem.
Geen papieren vergunning
Per 1 januari 2010 maakt de gemeente gebruik van digitale kenteken registratie. Als de gemeente uw betaling voor uw parkeervergunning heeft ontvangen, wordt uw parkeervergunning digitaal vastgelegd in een database. U ontvangt geen papieren vergunning meer.
Op straat scannen de handhavers uw kenteken en kunnen op deze manier vaststellen of uw auto rechtmatig geparkeerd staat.
Ter bevestiging ontvangt u van de gemeente een brief waarin staat voor welke zone, met welk kenteken en gedurende welke periode uw parkeervergunning digitaal staat geregistreerd. De bezoekersschijf wordt voorlopig nog wel op papier afgegeven.
Lees meer: Folder parkeervergunningen in Haarlem 2010
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
In opdracht van de gemeente Haarlem worden in de hele wijk alle anti-parkeerpalen weggehaald.
Dit nieuwe beleid is niet overlegd met bewoners. In de wijkcontractgroep Verkeer en Parkeren is slechts gemeld dat een aantal nutteloze paaltjes weggehaald zou worden. Dat is natuurlijk prima: nutteloze paaltjes mogen uiteraard weg, daar heeft niemand bezwaar tegen.
Wat er nu echter gebeurt is dat de gemeente zonder overleg met omwonenden ALLE paaltjes in de buurt laat weghalen. Dat kan leiden tot gevaarlijke situaties. Foutparkeerders kunnen hun auto's nu op straathoeken neerzetten zodat veilig oversteken onmogelijk wordt. De vrije doorgang van voetgangers wordt zo ernstig gehinderd. Het fout-parkeren in bochten bemoeilijkt bovendien de doorgang van bijvoorbeeld brandweerauto's.
Gaat de gemeente nu vaker Parkeerhandhavers door de wijk sturen? Nee, de gemeente doet uiteraard geen enkele toezegging over de frequentie van handhaving in het Rozenprieel.
Wat is de reden van het nieuwe beleid? Wil de gemeente de 'rommeligheid' van het straatbeeld tegengaan? Zijn de paaltjes echt nutteloos? Welnee, een echte inventarisatie welke palen nutteloos zijn is niet gemaakt. De aannemer heeft simpelweg de opdracht om alle palen weg te halen.
De echte reden werd ons gestuurd door het geautomatiseerde systeem van de gemeente dat Meldingen Openbare Ruimte registreert:
Ik citeer:
"Er wordt geen nieuwe antiparkeerpaal terug geplaatst, het nieuwe beleid van de gemeente is om alle antiparkeerpalen te verwijderen in verband met de hoge kosten."
Het nieuwe straatbeeld van het paaltjesloze Rozenprieel ziet u hieronder op de foto's.
NB: Uw woede kenbaar maken aan de mannen die de paaltjes komen weghalen is zinloos: zij zijn niet degenen die dit beleid bedacht hebben, zij doen gewoon hun werk en kunnen er ook niets aan doen dat ambtenaren onzinnige plannen bedenken. Als u klachten heeft over de gemeente:
Stuur uw mail aan de gemeente Haarlem.
Dit nieuwe beleid is niet overlegd met bewoners. In de wijkcontractgroep Verkeer en Parkeren is slechts gemeld dat een aantal nutteloze paaltjes weggehaald zou worden. Dat is natuurlijk prima: nutteloze paaltjes mogen uiteraard weg, daar heeft niemand bezwaar tegen.
Wat er nu echter gebeurt is dat de gemeente zonder overleg met omwonenden ALLE paaltjes in de buurt laat weghalen. Dat kan leiden tot gevaarlijke situaties. Foutparkeerders kunnen hun auto's nu op straathoeken neerzetten zodat veilig oversteken onmogelijk wordt. De vrije doorgang van voetgangers wordt zo ernstig gehinderd. Het fout-parkeren in bochten bemoeilijkt bovendien de doorgang van bijvoorbeeld brandweerauto's.
Gaat de gemeente nu vaker Parkeerhandhavers door de wijk sturen? Nee, de gemeente doet uiteraard geen enkele toezegging over de frequentie van handhaving in het Rozenprieel.
Wat is de reden van het nieuwe beleid? Wil de gemeente de 'rommeligheid' van het straatbeeld tegengaan? Zijn de paaltjes echt nutteloos? Welnee, een echte inventarisatie welke palen nutteloos zijn is niet gemaakt. De aannemer heeft simpelweg de opdracht om alle palen weg te halen.
De echte reden werd ons gestuurd door het geautomatiseerde systeem van de gemeente dat Meldingen Openbare Ruimte registreert:
Ik citeer:
"Er wordt geen nieuwe antiparkeerpaal terug geplaatst, het nieuwe beleid van de gemeente is om alle antiparkeerpalen te verwijderen in verband met de hoge kosten."
Het nieuwe straatbeeld van het paaltjesloze Rozenprieel ziet u hieronder op de foto's.
NB: Uw woede kenbaar maken aan de mannen die de paaltjes komen weghalen is zinloos: zij zijn niet degenen die dit beleid bedacht hebben, zij doen gewoon hun werk en kunnen er ook niets aan doen dat ambtenaren onzinnige plannen bedenken. Als u klachten heeft over de gemeente:
Stuur uw mail aan de gemeente Haarlem.
Vanaf 15 september wordt de Kampersingel afgesloten voor verkeer. De Kampersingel wordt grondig opgeknapt. De gemeente gaat onder andere de rijweg opnieuw asfalteren, de kademuur repareren en een rood geasfalteerde fietsstrook aanleggen.
Het autoverkeer wordt omgeleid via de Van Eedenstraat via Paviljoenslaan naar de Buitenrustbrug.
Fietsers worden omgeleid via Korte Poellaan en Linschotenstraat naar het Zuider Buiten Spaarne.
Omdat tijdens de uitvoering van het project aan de Kampersingel niet geparkeerd kan worden valt te vrezen dat de parkeerdruk in de achterliggende straten van het Rozenprieel verder toeneemt.
Het is wel de bedoeling van de gemeente en de uitvoerder om de inrit naar de bewonersgarage aan de Petrus Planciusstraat zo veel mogelijk bereikbaar te houden.
De gemeente hoopt het project begin 2010 te kunnen afronden.
Als u klachten, vragen of opmerkingen over dit project heeft kunt u contact opnemen met de gemeente Haarlem. Link naar het e-mailformulier van de gemeente Haarlem voor al uw vragen en opmerkingen.
Zie het Nieuwsbericht over de Kampersingel op de site van de gemeente.
Zie het infobulletin over de Kampersingel van de gemeente. PDF, 1,09 MB
Het autoverkeer wordt omgeleid via de Van Eedenstraat via Paviljoenslaan naar de Buitenrustbrug.
Fietsers worden omgeleid via Korte Poellaan en Linschotenstraat naar het Zuider Buiten Spaarne.
Omdat tijdens de uitvoering van het project aan de Kampersingel niet geparkeerd kan worden valt te vrezen dat de parkeerdruk in de achterliggende straten van het Rozenprieel verder toeneemt.
Het is wel de bedoeling van de gemeente en de uitvoerder om de inrit naar de bewonersgarage aan de Petrus Planciusstraat zo veel mogelijk bereikbaar te houden.
De gemeente hoopt het project begin 2010 te kunnen afronden.
Als u klachten, vragen of opmerkingen over dit project heeft kunt u contact opnemen met de gemeente Haarlem. Link naar het e-mailformulier van de gemeente Haarlem voor al uw vragen en opmerkingen.
Zie het Nieuwsbericht over de Kampersingel op de site van de gemeente.
Zie het infobulletin over de Kampersingel van de gemeente. PDF, 1,09 MB
Met ingang van 1 januari 2010 wordt in het gehele Rozenprieel belanghebbenden parkeren ingevoerd. Dit is op 1 juli door het College van B&W besloten.
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
reactie toevoegen
( 2690 keer bekeken )
| permalink
De wijkcontractgroep Verkeer en Parkeren vergadert op aanstaande dinsdag 19 mei om 19.00 uur in De Tulp.
Alle Rozenprieelbewoners die mee willen denken over oplossingen voor verkeer- en parkeerproblemen zijn welkom.
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
Alle Rozenprieelbewoners die mee willen denken over oplossingen voor verkeer- en parkeerproblemen zijn welkom.
Klik hier om de rest van dit artikel te lezen...
26-2-2009 - Gemeente, Wijkcontract, Parkeren, Verkeer, Openbare ruimte, Cultuur, Groen, Ymere
door Redactie
25 Feb 2009 - De Tulp zat stampvol met bewoners. Iedereen was benieuwd wat de zes verschillende werkgroepen allemaal al gedaan hebben in onze wijk en ook wat ze nog gaan doen.door Redactie
Hier volgt een verslagje van het eerste deel van de avond.
SCHOON EN HEEL
Lex Wijnbeek (gemeente Haarlem) vertelde onder andere over extra afvalbakken die al geplaatst zijn en gaf ook aan dat er op 16 Mei een schoonmaakdag is in de wijk. Uit de zaal kwamen opmerkingen over het Hondenplan (zie site de site van de gemeente haarlem.). Het is verstandig voor bewoners om deze opmerkingen nog eens bij de groepen Schoon en heel en GGRG te melden!
GROEN IN DE WIJK
Annette Kroes gaf een presentatie inclusief foto's van het Geheime Groene Roos Genootschap. Ze verklapte het geheim van de kerstbomen. Met digitale impressies werden ideeen gebracht over meer groen in de wijk waaronder groen op sommige plekken maar bijvoorbeeld ook groen op het water en zijn nog veel meer van plan zie de website van GGRG en ook de site van de gemeente haarlem.
ONVEILIGE PLEKKEN
Hans Vriend (gemeente Haarlem) vertelde namens de wijktrekker dat deze groep onder andere zorgt voor het plaatsen van hekken daar waar nodig is. Uit de zaal kwam de vraag of dat ook bij een andere poort geregeld kan worden. Hans gaf aan dat iedereen zich nog kan aanmelden voor de werkgroepen. Zie voor contactgegevens de site van de gemeente
AANPAK PALMPLEIN, PLEIN VOORHELMSTRAAT, TUIN VAN WIM JONKER
Chantal Verburg (Ymere) vertelde over de werkgroep die verschillende idee-en aan het inventariseren is om deze pleinen aan te pakken. Ook hier kwamen uit de zaal vragen over het stuk braak liggend terrein naast het Palmplein. Hans Vriend (gemeente Haarlem) legde uit dat de eigenaren van deze grond zelf snel moeten gaan bouwen. Ook zal het plein pas worden aangepakt nadat die bebouwing klaar is.
KUNST EN CULTUUR
Floris Mulder en Joost Mulder vertelden over de plannen waaronder een nieuwe wijkwandeling op 16 Mei. Geef idee-en door aan Joost Mulder (via de werkgroep Kunst en Cultuur) om deze wijkwandeling zo interessant mogelijk te maken!
VERKEER EN PARKEREN
Hans Vriend vertelde namens trekker Bart van de Hulsbeek de laatste stand van zaken. Uit de zaal kwamen vragen over mensen die van ver komen en in onze wijk parkeren als ze het centrum in gaan. Hans Vriend gaf aan dat een oplossing zou kunnen zijn om voor de gehele wijk parkeervignetten in te voeren omdat er sommige straten zijn waar dit nog niet het geval is. Ook kwamen vragen over het plaatsen van drempels. Andere bewoners gaven aan dat drempels ook lastig kunnen zijn in verband met trillingen in huis. Meer informatie is te vinden op de site van de gemeente.
Klik hier voor foto's van de avond.
Gehoord tijdens de pauze...
- Hallo meneer.. u bent van de gemeente?
- Jazeker.
- En uw werkgroepje gaat onder andere over de hondenpoep?
- Ja, en..
- Dus u heeft hondenpoep in uw portefeuille?
- ...
Bent u zelf ook bij de vergadering geweest, en wilt u daar iets over vertellen, laat dan uw reactie achter. Dat kan middels onderstaande link.
reactie toevoegen
( 3737 keer bekeken )
| permalink